Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jesus as "a god" Part I

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Jesus as "a god" Part I

Is this title appropiate? Well let analyze it to the pure bone.

I will be using Gregg Stanford excellent ability to clarify such a difficult topic, one I may say a great translator, putting to shame many in the Trinitarian Government.

Jesus as "a god"

When the risen Jesus confronted Thomas with wounds in his hands and feet, Thomas who had previously expressed doubts about Jesus resurrection, exclaimed to him "My lord and my God! [ho kyrios mou kai ho theos mou]. "(joh 20:28) The use of the article in this statement is sometimes pointed to by Trinitarians as somehow supporting their theology, and contradicting that of Jehovah's Witnesses. But does it?
    While the use of the article would be expected when "a substantive in the Nominative case is used in a vocative sense and followed by a possessive." it may be that Thomas never intended to call Jesus "God" at all, but merely directed his exclamation of praise to both Jesus and the Father, the latter beingdirectly responsible for the resurrection of the Lord (compare Ga 1:1; 2Co 4:14; Heb 13:20), which is what Thomas doubted. Some Trinitarians argue that article-noun-kai-noun constructions, such as those found in Titus 2:13 and 2 Peter 1:1, are evidence that Jesus is God. They argue that if two persons were in view the article would surely have been repeated before the second of the two Kai-joined nouns. But is that precisely what we have in John 20:28? Thus, it is quite possible that as the article distinguishes the nouns in Revelation 20:6(tou theou kai tou christou" of God and of the Christ"), it is likewise intended to distinguish Thomas "Lord" from his "God" in John 20:28. But the use of the articlein John 20:28 is not conclusive, as several examples from the NT reveal.
    There is no question that Thomas was speaking to Jesus in John 20:28, as Jesus was the object of his astonishment and wonder. Thomas now believed, for the evidence stood before him in the personof Jesus, and Thomas reply was spoken to him.(eipen auto). But was it directed to him? This question arises not only from the aforementioned observations on the use of the article in John 20:28, but on the context, and the form of the words used. It is manifest that Thomas reply was in response to his conviction that Jesus had indeed been raised from the dead. It would not be out of place for Thomas to offer an exclamation of praise to the Father as "Lord" and "God" for He proved to be such by raising His Son from the dead. Another fact that seems to favor this conclusion is the use of the word "Lord" Thomas words are not recorded with "Lord"in its typical vocative (direct address) form (Kyrie); rather, the nominative form (kyrios) is used. Of course, students of ancient Greet are likely to respond quickly by pointing out that numerous words lost their vocative form to the nominative by the time th NT was written. That is true, for the most part.
    The fact is "Lord" retained its vocative form in classical Greek, the LXX, the NT, and the papyri,with barely a handful of cases where (ho kyrios) is used as a vocative. Abbot observes: "The Egyptian Papyri use (kyrie) freely, but never, so far as alleged,(the kyrios) vocatively. Thus, a great mass of evidence from all extant Greet shews that, had the vocative been intended (kyrie) would have been employed. This is confirmed by the Latin versions, which have 'dominus."' The only example from the LXX which has (kyrios) used as a vocative is Psalm 35(34):23, where Jehovah is addressed with the words (ho theos mou kai ho kyrios mou). But here "God" precedes "Lord." This is the opposite of John 20:28, and significant in explaining why the nominative is used as a vocative: "[Lord' in Psalm 35:23 (34:23 LXX)],as it follows the nominatival form of the vocative, (ho theos mou), it is rendered for conformity ho theos mou. In Jn [20:28], (ho kyrios) precedes (ho theos).

Gets deep does it not, it is also sharp and penetrating, I will continue tomorrow....A.R. aprende algo...

¡Hi Conciencia! I feel so sorry for you. Por sus expresiones entiendo que usted pertenece a Los Testigos De Jehová, una organización sin fundamento estable ni seguro. Através de los años y la historia de esta organización religiosa, sus seguidores han sido engañados por profecías de sus máximos líderes, que no se cumplieron y confundidos con enseñanzas que no se sostuvieron con el pasar del tiempo. La teología de esta organización es: "the ever changing story" and "the never ending story". Hace unos pocos años atrás recibí un tratado publicado por The Watch Tower en el que decían que los testigos de Jehová no eran cristianos. Para mi sorpresa, al poco tiempo acepté el mismo tratado de las manos de otro "testigo", pero esta vez el tratado declaraba que "los testigos" son cristianos. Esto al menos es contradictorio, pero también es muy peligroso, porque hace demostrado y evidente que la teología de esta organización no es otra cosa que tierra movediza. Peor aún, cuando este no es un incidente aislado, sino que es una práctica muy fácil de documentar, con un objetivo vistazo a la trayectoria de este culto herético. Desde los días de Rutherford y tantos otros líderes de "los testigos", se puede trazar una hilera de enseñanzas que, a la usanza de "los mormones", el líder sucesor tuvo que sustituir con otra enseñanza, que a su vez tuvo que ser sustituída. En los primeros días, cuando "los testigos" comenzaron a "hablar bién de JESUS", me encontré con un grupo de tetigos que le daba a JESUS cierto crédito, el que a ellas les parecía. Me decían que JESUS fue un gran hombre, un gran profeta, el siervo de JEHOVA, y sorprendentemente; le llamaron: El Salvador. ¡Esto, sinceramente me asombró! Porque he acostumbrado siempre el hacer defensa de la fe delante de los testigos, o cualquier otro grupo. En la amigable discusión, una señora me dijo: "Lo grande de JESUS fue que EL obedeció al PADRE en todo, perfectamente. Por eso EL PADRE le ha dado gloria, pero EL no es DIOS." Entonces, yo le rogué a la señora que me "sacara de mi terrible confusión", a lo que ella se mostró muy complacida. (¡Ella pensó que me tenía!) Le dije, contésteme por favor esta pregunta: ¿Se puede adorar a alguien más, aparte de DIOS? Ella me contestó: "¡Claro que nó! A lo que contesté: Explíqueme usted entonces, ¿cómo es posible que JESUS obedezca al PADRE en todo y a la misma vez acepte la adoración que le tributaron, sin objetar ni oponerse? Porque los ángeles le adoraron y EL no hizo nada para impedirselo. Las mujeres que fueron a la tumba en el día de la resurrección lo adoraron, y EL no las estorbó. Pedro y Tomás lo adoraron sin que EL se opusiera. ¿Cómo pudo EL obedecer perfectamente al PADRE, y a la misma vez, robarse la gloria del PADRE? ¡Explíqueme por favor!
    Lamentablemente, ahí concluyó la amistosa discusión, porque la señora ripostó con ira: "¡Vámonos, no le hechemos las perlas a los cerdos!"
    Para cerrar, con humildad de corazón le testifico que JESUCRISTO ES DIOS. EL es EL EMANUEL = DIOS CON NOSOTROS. EL es EL VERBO DE DIOS ENCARNADO. El que se despojó de su gloria para venir a salvarnos y ser nuestro Redentor. Acéptelo, y no le busque cinco patas al gato.

JESUS:
    Don't Leave Earth Without HIM...

Comment

Fijate que no lo soy TJ pero quisiera!!!

Pregonero,

Deberias saber que hay personas en este mundo que no sigue denominaciones religiosas, y que tambien no se dejan de enganar con eso de la Trinidad una Doctrina profundamente pagana.

La historia esa que vos indica, me parece bastante poetica y sonadora, ya que empiezas con lo de ayudar y defender....Pero entonces dejas que la tal TJ te predique y vos le dale con refutaciones y las de buscar conflictos, por si no lo sabias, Los TJ no confrontan a los Saduceos ni a los Fariseos, ya que ellos imitan correctamente a Jesus Cristo. Si trataste de buscar confrontacion, pues perdiste la oportunidad de tu vida, estaras como los Judios, esperando al Cristo!!!!

Bueno referente a tus aseveraciones elementales te dire, como yo no soy TJ yo no me atengo a tales reglas. Te invito como le he dicho al pobre AnotherRican que busque y analize otras Biblias y organizaciones pues ustedes estan expuestos a demonios que no los dejan salir de la obscuridad, se los imploro...

Te asigno una busqueda si puedes soltarte de esas cadenas, Another Rican esto te contesta unas de tus preguntitas baratas...

1. Buscate en Griego el significado y traduccion de estas dos palabras:

a. Latreuo
      b. proskyneo

Luego busque en cualquier Biblia estas escrituras:

1. 1SA 24:8
      2. 1 Reyes pero en esta version (LXX) 24:9
      3. 1SA 25:23
      4. 1SA 25:41
      5. 2SA 1:2
      6. 2 Reyes pero en la version (LXX) 1:2

Si te atrevez ver y buscar la verdad, entenderas que la palabra originar de "proskyneo" fue utiliza no solo a Jesus sino a muchos otros profetas y Reyes. por eso es que cuando se lee y traduce la Biblia hay que usar el contexto de rabo a cabo.

Por eso es que no solo en la Biblia traducida por los TJ y otros veraz que la palabra griega "proskyno" se traduce en espanol "homenaje"
      La Palabra griega "Latreuo" se tarduce servicio sagrado y no homenaje.

Por que Servicio Sagrado es solo para Jehovah y no para los Reyes, Jesus y los Angeles.

Pase un buen dia..

Comment

Saludos a Conciencia y a todos los demás.
        Me parece que usted se ha profundizado tanto que se la ha ahogado el espíritu y el entendimiento. Usted está como Saulo de Tarso, antes de reconocer a JESUS como su SEÑOR y su DIOS. Pablo sabía mucho más griego que usted, pero fue muy inteligente para considerar todos sus conocimientos como "basura", con tal de alcanzar el supereminente conocimiento de JESUCRISTO. (Filipenses 3 : 7-15)
        La razón por la que yo refuto es, porque he recibido ese mandato del SEÑOR, por medio del apóstol Pablo: "Refutando argumentos, y toda altivez que se levanta contra el conocimiento de DIOS, y llevando cautivo todo pensamiento a la obediencia a CRISTO." (2da. Cor. 10:5) Yo al igual que usted no sigo religiones, ni denominaciones. Pero tenga cuidado, porque los T.J. son un culto herético, que emanó de Los Adventistas; así como Jim Jones, David Koresh, y otros grupos. Es lamentable, pero su aferro a lo mucho que sabe (según usted) lo pueden conducir hasta las candentes entrañas del infierno (aunque me supongo que como simpatizante de los T.J., tampoco creerá en la existencia del infierno.) Y aclaro, que no lo estoy enviando allá, ni deseandoselo tampoco. Lo que le digo es, que sin JESUCRISTO no le puede aguardar ningún otro lugar. Pero mientras hay vida, hay esperanza, ¡aprovéchela! ¡JESUS le ama como nadie más le podrá amar jamás!
        En cuanto a mi poética historia, le garantizo que fue real. La razón por la que le permití a la señora que me predicara a mí fue, porque entiendo que es la única manera de llegar a los T.J. Simplemente traté de usar la técnica de Pablo, cuando estuvo en El Areópago. (Hechos 17:16-34) Pero la señora se airó tanto, al verse acorralada y sin respuesta, que no la pude alcanzar. Pero al menos, algunas jovencitas que la acompañaban, mostraron asombro y declararon que nunca se les había hablado de esto. Creo que eso fue lo que la molestó tan intensamente.
        Yo soy ni Fariseo ni Saduceo, y usted debe saber esto, porque usted me estimuló a continuar diciendo la verdad, al leer mi post en el panel: Muchas religiones, un mismo dios. Pero yo le garantizo que los T.J. confrontan no solo a los Fariseos y Saduceos, sino a cualquiera que no comparta sus errátcas doctrinas. Yo creo que los T.J. son más Saduceos que cualquier otro, porque como ellos, no créen en espíritus; y mucho menos en EL ESPIRITU SANTO.
        Precisamente, acerca del tema del ESPIRITU SANTO, tuve otra experiencia con otro T.J.; pero este ¡por poco me brinca encima y me agrede! Tal vez se las relato en otra ocasión.
        Por ahora, permítame aconsejarle que por favor no permita que le suceda como a los griegos, que solo andaban tras el conocimiento de la letra muerta, pero falto de espíritu. Por eso, aunque Pablo les anunció el evangelio de la salvación mediante la fe en JESUCRISTO, no les sirvió para salvación, sino para condenación. Porque rechazaron al mediador del nuevo pacto, aferrándose a sus falsos dioses. ¡Sea sabio para salvación, mi estimado amigo.
        Hasta la próxima...

JESUS:

Comment

Bueno si hubiera empezado diciendo la verdad...

Pregonero,

No se porque tiene la necesidad de explicarse sobre la senora y sus tecnicas de aproximarte y hacerte presa facil, como usted indico " ella creia que me tenia" ahora dice que era una tecnica, fijate que me di de cuenta de tus comportamiento...hmmmm... me imagino que es algo muy peculiar entre ustedes...

Usted dice que no tiene denominaciones, pero quiere impartir tus ideales o rutina, ya que vos no pertenece a ninguna religion. Bueno ya!! Me acuerdas a un tal Jibaro y Another Rican que me siguen calumniando con los TJ y ahora dices que no creo en Jesus Cristo. Veremos que mas calumnias levantaras en el futuro. Es indispensable (para mi) determinar que impones con tus comportamiento tan soberbios, pues fijate que de nada te puedo asociar de Cristiana.

Te dire que si no has asimilado mis postulado entenderas o comprenderas que yo si le dio el lugar apropiado a el Hijo de Jehovah, tambien se lo dio a El Espiritu Santo (el que no tiene nombre) la fuerza invisible de Jehovah otro de sus herramientas o subditos.

Pregonero, Yo le dio toda la Gloria a Jehovah, al todo poderoso nuestro Creador y el de Jesus y los Angeles en fin de todos y todos. Vez la diferencia!!!?

Pregonero si no te haz dado de cuenta que hay un problema muy serio en las traducciones incluyendo las de los TJ. Tenemos que (los Cristianos verdaderos) llegar a un concenso de admitir los errores existentes y arreglarlos.

Mira aqui en Jersy hay tantas denominaciones de Cristianos que no saben ni en lo que creen. Por cierto, corrientemente ahora en la Iglesias, especialmente la Batistas, tienen lo que se llama un profeta que lee el futuro de los miembro y se estan haciendo ricos por sus precios. El mismo supuesto pofeta dice que es El Espiritu Santo que le da el don. Figurate.

En Corea, otra Iglesia Cristiana, cuando dan sus ofrendas, antes de comenzar el culto, leen los nombres de todas la personas que dieron dinero y la cantidad...increible!!!

En otra Iglesia, por aqui cerquita, tienen bingo los Jueves y los Sabado, y todos fuman. Ustedes estan ciegos...ciegos y perdidos.

Pregonera, Los mormones no leen la Biblia como libro principal tienen otro, jamas podras consideralos Cristianos.

No deberias asumir, ni calumniar sin saber ni conocer...Te dico y recalco...el problema esta en la traducciones, ha creado este infierno de denominaciones...

Nunca habia visto tanta maldad

Comment

Dejavu! Aquí le voy otra vez...
            Primero que nada, permítame excusarme con usted por ser tan elemental en mis aseveraciones. Realmente, yo prefiero ser elemental y ser entendido; que ser tan profundo que ni yo mismo me entienda. Hablar de Griego y de traducciones no es ser profundo en entendimiento. Eso lo hace cualquiera. Y le refiero una vez más el caso de Pablo, quien tenía mucho conocimiento, pero estaba ciego acerca del conocimiento de CRISTO. Fue solo cuando EL ESPIRITU SANTO intervino en su vida, que sus vendas se cayeron y él recibió revelación acerca del misterio de CRISTO. Eso no se consigue en los diccionarios, ni en las encyclopedias.
            Si usted tiene dificultad con el español, entonces comprendo el que no haga sentido lo que me ha respondido. Pero de no ser así, entonces tengo que concluir que usted está más confundido que Saúl, cuando era atormentado por los demonios. Me luce que usted a recorrido por muchos grupos y organizaciones que lo han dejado con un sentir de frustración. Tal vez usted no lo sabe, pero sus postulados son intrinsicamente T.J.
            Me extraña el que usted esté tan sorprendido de que alguien alegue haber recibido un don del Espíritu. Porque el apóstol Pablo es explícito y muy amplio en su instrucción acerca de los dones espirituales. Ahora, sí concuerdo con usted, en que hay charlatanes que ostentan "dones" con el único propósito de aprovecharse de la vulnerabilidad de aquellos que perecen por falta de conocimiento. Esto no debe sorprender a nadie, porque EL ESPIRITU SANTO ( el que usted dice que no tiene nombre) reveló por medio de los apóstoles que estos tiempos serían peligrosos. Y el apóstol Pedro nos declara que hubo falsos profetas en el pasado y que los habrá hasta el tiempo del fín. Hello!!!!! Estos son los días postreros, y con razón vemos tantos falsos profetas. Pero la advertencia de JESUS es clara y elemental:
            "Mirad que nadie os engañe." La Biblia nos declara cómo se operan los dones espirituales, para qué se operan, y con qué fín tienen que ser operados. Ciertamente no es para enriquecer a los intrumentos usados por DIOS. Entonces, si alguien viene poniendole precio a la operación de un don espiritual, yo tengo la responsabilidad de mandarlo a freir espárragos. Si alguien viene a mí con un Rolls Royce, o un Mercedes y un Rolex a pedirme para la obra de DIOS; yo lo mando a que venda el Rolls Royce y que utilize el dinero para hacer la obra de DIOS. Pero siempre que haya un bobo que se deje coger, aparecerá un aprovechado abusador que lo cogerá de tonto.
            Lo siento, tengo que parar aquí. Pero antes le recuerdo que le heche un vistazo a la historia de los tetigos de JEHOVA. Le garantizo que será reveladora.
            Hasta pronto.

JESUS:

Comment

Originally posted by conciencia
              Is this title appropiate? Well let analyze it to the pure bone.

I will be using Gregg Stanford excellent ability to clarify such a difficult topic, one I may say a great translator, putting to shame many in the Trinitarian Government.

Jesus as "a god"

When the risen Jesus confronted Thomas with wounds in his hands and feet, Thomas who had previously expressed doubts about Jesus resurrection, exclaimed to him "My lord and my God! [ho kyrios mou kai ho theos mou]. "(joh 20:28) The use of the article in this statement is sometimes pointed to by Trinitarians as somehow supporting their theology, and contradicting that of Jehovah's Witnesses. But does it?
              While the use of the article would be expected when "a substantive in the Nominative case is used in a vocative sense and followed by a possessive." it may be that Thomas never intended to call Jesus "God" at all, but merely directed his exclamation of praise to both Jesus and the Father, the latter beingdirectly responsible for the resurrection of the Lord (compare Ga 1:1; 2Co 4:14; Heb 13:20), which is what Thomas doubted. Some Trinitarians argue that article-noun-kai-noun constructions, such as those found in Titus 2:13 and 2 Peter 1:1, are evidence that Jesus is God. They argue that if two persons were in view the article would surely have been repeated before the second of the two Kai-joined nouns. But is that precisely what we have in John 20:28? Thus, it is quite possible that as the article distinguishes the nouns in Revelation 20:6(tou theou kai tou christou" of God and of the Christ"), it is likewise intended to distinguish Thomas "Lord" from his "God" in John 20:28. But the use of the articlein John 20:28 is not conclusive, as several examples from the NT reveal.
              There is no question that Thomas was speaking to Jesus in John 20:28, as Jesus was the object of his astonishment and wonder. Thomas now believed, for the evidence stood before him in the personof Jesus, and Thomas reply was spoken to him.(eipen auto). But was it directed to him? This question arises not only from the aforementioned observations on the use of the article in John 20:28, but on the context, and the form of the words used. It is manifest that Thomas reply was in response to his conviction that Jesus had indeed been raised from the dead. It would not be out of place for Thomas to offer an exclamation of praise to the Father as "Lord" and "God" for He proved to be such by raising His Son from the dead. Another fact that seems to favor this conclusion is the use of the word "Lord" Thomas words are not recorded with "Lord"in its typical vocative (direct address) form (Kyrie); rather, the nominative form (kyrios) is used. Of course, students of ancient Greet are likely to respond quickly by pointing out that numerous words lost their vocative form to the nominative by the time th NT was written. That is true, for the most part.
              The fact is "Lord" retained its vocative form in classical Greek, the LXX, the NT, and the papyri,with barely a handful of cases where (ho kyrios) is used as a vocative. Abbot observes: "The Egyptian Papyri use (kyrie) freely, but never, so far as alleged,(the kyrios) vocatively. Thus, a great mass of evidence from all extant Greet shews that, had the vocative been intended (kyrie) would have been employed. This is confirmed by the Latin versions, which have 'dominus."' The only example from the LXX which has (kyrios) used as a vocative is Psalm 35(34):23, where Jehovah is addressed with the words (ho theos mou kai ho kyrios mou). But here "God" precedes "Lord." This is the opposite of John 20:28, and significant in explaining why the nominative is used as a vocative: "[Lord' in Psalm 35:23 (34:23 LXX)],as it follows the nominatival form of the vocative, (ho theos mou), it is rendered for conformity ho theos mou. In Jn [20:28], (ho kyrios) precedes (ho theos).

Gets deep does it not, it is also sharp and penetrating, I will continue tomorrow....A.R. aprende algo...

"My Lord and my God" just means that the Father and Christ are fully one. When Thomas spoke these words they indicate the removal of all doubt, for Thomas was the personification of doubt and therefore the twin of Jesus who was the personification of faith. With all doubt removed Ascention could take place because doubt is sin but the other side of faith and therefore not allowed in heaven. The next chapter actually proves this because the fishing here takes place on the other side and thsi just because the left side was vacant and empty (hence Peter was naked).

The proof that all faith had been removed is made known in Jn.21:7 where Peter was naked. Peter is the manifestation of faith now without purpose because he was surrounded by the Celestial sea after the full atonement of God and Christ in "My Lord and My God."

When Peter jumped into the water the Catholic Church was effectively formed for it is built on the keen insight of Peter the Rock from who from this moment on remains the island within the Celestial sea.

Simple isn't it?

Amos

Comment

Hello Amos!
                Not so simple at all. Sounds platonic and mythological. You are reading what hasn't been written. Where have you read that faith has been removed? What has Peter being naked at the other side, to do with faith?
                Sorry Amos, I've gotta go. I will be back.

JESUS:

Comment

Originally posted by Pregonero
                  Hello Amos!
                  Not so simple at all. Sounds platonic and mythological. You are reading what hasn't been written. Where have you read that faith has been removed? What has Peter being naked at the other side, to do with faith?
                  Sorry Amos, I've gotta go. I will be back.
                  Hello Pregonero and thanks for you objection.

Yes it is simple because it is platonic, as you say. I think that it is just logical and therefore rational.

Based on the major premise that a pair of opposites cannot be conceived to exist without each other it follows that faith cannot exist without doubt, and thus with the removal of doubt also faith has been removed when all the evidence was provided. So you are correct, faith has been removed by inference.

Peter being naked is perhaps best explained with an allegory in which Peter was the determination of faith in the left brain. The mandate of Peter was to come to full understanding of faith (knowledge frees) and thus when faith was preempted by understanding through the removal of doubt Peter had become redundant and therefore naked.

The fishing trip of the next chapter took place in the right side of the brain where the catch was good and without any struggle; as if it were in the voluminous infinity of revelation. This observation by Peter caused him to dive in head first and become the determination required to get to the bottom of this and into the full richess of the Celestial Sea (the soul). Hence the Splendor and Beauty acquired by the Catholic Church through the rock of Revelation now become manifest.

Amos

Comment

Amos, you can write poems in platonic form...anyway

The "doubt" you are referring to, concerns the body Christ appeared in front of many. Thomas was not the only one in "doubt", Look at John 20:14-17 here Mary does not even recognize her own son..

Look at Luke 24:13-35, especially 13-16 whereas his own disciples could not recognize him. look at MT 14:19; 15:36; and LU 22:19.

Comment

Gosples are written by myth makers

Originally posted by conciencia
                      The "doubt" you are referring to, concerns the body Christ appeared in front of many. Thomas was not the only one in "doubt", Look at John 20:14-17 here Mary does not even recognize her own son..

Look at Luke 24:13-35, especially 13-16 whereas his own disciples could not recognize him. look at MT 14:19; 15:36; and LU 22:19.
                      Sure, but the exclamation "My Lord and my God was made in response to the elimination of doubt . . . wherefore knowledge frees.

That was Mary Magdalene who was left stranded at the tomb because she was henceforth without an identity to cling to. To be sure, Christ was not Magdalena's son or it would have never become a divine comedy.

Amos

Comment

Working...
                      X